zaterdag 26 februari 2011

Lijsttrekker PS Michiel Scheffer op werkbezoek bij Thecogas in Lochem

Donderdag 24 febr. bezocht de lijsttrekker voor de Provinciale Staten verkiezingen van 2 maart Michiel Scheffer het bedrijf Thecogas in Lochem. Het bedrijf is actief op het gebied van biogasinstallaties. De lijsttrekker vernam van directeur Theo Bijman dat installaties op niveau van het individuele landbouwbedrijf niet meer gebouwd worden in Nederland omdat de vergoeding voor de opgewekte electriciteit te laag is. In Duitsland kan het nog wel uit omdat het electriciteitsbedrijf daar verplicht is om een renderende prijs te betalen voor de electriciteit. Zo wordt de energievoorziening langzamerhand duurzaam. D66 wil dat de overheid veel in duurzame energie investeert. Zo kunnen projecten toch rendabel gemaakt worden.Het beste zou zijn om het Duitse beleid te volgen. Behalve een aantal leden van de afdeling Lochem waren er vertegenwoordigers van Lochem Energie en Armhoede Duurzaam Energielandschap Lochem aanwezig.