maandag 27 augustus 2012

Woongenot onder druk

“Een leven lang leren, ook in de gemeente Lochem”

Het moet niet uitmaken waar je wieg heeft gestaan, hoe oud je bent of hoe rijk je ouders zijn, ieder mens heeft het recht om haar talenten te ontdekken en ontwikkelen. Dat leerrecht begint al bij peuters, om eventuele achterstanden in ontwikkeling zo vroeg mogelijk tegen te gaan. De brede school bundelt onderwijs en kinderopvang, waarbij ouders betrokken zijn en zeggenschap hebben. Het voortgezet, beroeps- en hoger onderwijs moet aansluiten bij snellopers én bij laatbloeiers.

Er is veel te doen over onderwijs: er wordt bezuinigd, er worden plannen gelanceerd. Maar hoe denkt u als ouders, leerkracht, betrokkene van de basisscholen over hoe goed onderwijs eruit moet zien? Op 11 september hield D66 Lochem een interactieve avond over het basisonderwijs in Lochem. Bezoekers kregen de kans om met andere betrokkenen te discussiëren over het onderwijs. Wat gaat er goed, wat kan er beter en vooral wat kunnen we met elkaar doen? Dat werd besproken aan de hand van de volgende onderwerpen ingeleid door Carola Eppink en Annette Hagenbeek

• Leerrecht vanaf 2,5 jaar
  • De brede school
  • Ruimte voor special Onderwijs
  • Betrokken ouders
  • Moderne vrijheid van het onderwijs.

Voor nadere informatie: Carola Eppink (06 20417913), Annette Hagenbeek (06 36313388)

Wilt u meer informatie? Kijk dan hier of op onze landelijke site.