dinsdag 9 oktober 2012

Volwaardig burgerloket Gorssel!

Er moet meer vliegen van Oost naar West dan alleen maar vogels. Ook paspoorten en rijbewijzen. Afgelopen maandag werd in de raad besloten of er een burgerloket voor <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /?>
Gorssel kon worden behouden. D66 wenste een volwaardig burgerloket met beperkte openstelling. Zo blijft de toegankelijkheid van gemeentelijke  producten voor  burgers van de voormalige gemeente Gorssel gewaarborgd.  <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /?>

D66 is altijd voor een loket in Gorssel geweest maar is ook realistisch. We snappen ook wel dat het niet een tweede gemeentehuis moet worden.  Dit was ons uitgangspunt tijdens de bespreking in een eerdere raadsvergadering en bleef ook het uitgangspunt voor de afgelopen raadsvergadering. D66 dacht dat dit ook het uitgangspunt van de coalitie partners was. Immers, in het bestuursakkoord van de coalitiepartners staat wat D66 ook wil, een vast loket. En ook  bij het besluit tot een centraal gemeentehuis in Lochem is Gorssel een loket beloofd

D66 staat voor zijn (geschreven)woord, draaikont niet als het even tegenzit en houdt vast aan haar uitgangspunten.  En D66 probeert niet  recht te praten wat krom is.

Een eerder voorstel van Gemeentebelangen en D66 om 3 dagdelen een volledig loket in Gorssel  te behouden werd door de coalitiepartijen voor de tweede keer afgestemd. En dat terwijl er bijna  3000 bewoners een petitie hebben getekend. Daarom heeft D66 niet voor het eerdere voorstel van de PvdA motie gestemd die met steun van de VVD werd aangenomen. Dat ging over een schijnloket. Daar is de burger niet bij gebaat. Het is een doekje voor het bloeden!

Wij vinden het jammer dat er zoveel tijd en moeite is besteed aan een voorstel dat maar een halve oplossing is.  PvdA, CDA, GL en VVD hadden hun toezeggingen en belofte moeten nakomen. Halfhartige oplossingen zijn geen oplossingen. Er vliegen dus toch alleen vogels van oost naar west!

Hamp Harmsen, namens de fractie van D66 Lochem