maandag 12 augustus 2013

Drie lijsttrekkerskandidaten bij d66 lochem

Bij D66 Lochem werd in juli een kandidaatstellingsronde gehouden voor het lijsttrekkerschap bij de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014. Dat leverde maar liefst drie kandidaten op. Het zijn Gerrit Brummelman uit Eefde en Carola Eppink en Hamp Harmsen, beiden uit Lochem. Zij maken momenteel alle drie deel uit van de gemeenteraadsfractie. Gerrit Brummelman is fractievoorzitter en raadslid, Carola Eppink raadslid en Hamp Harmsen is fractievertegenwoordiger in de ronde tafel gesprekken.

De verkiezing van de lijsttrekker zal plaats vinden in een algemene ledenvergadering van D66 Lochem te houden op 18 september a.s. Binnenkort start ook de kandidaatstellingsronde voor de overige plaatsen op de lijst. Overigens hebben de drie kandidaat lijsttrekkers te kennen gegeven dat zij ook kandidaat zijn voor een andere plaats op de lijst mochten zij niet gekozen worden. Bij D66 bepalen de leden van de afdeling in een poststemming de uiteindelijke volgorde op de lijst. De complete kandidatenlijst  zal dan op 3 nov. a.s. bekend zijn.