zondag 22 december 2013

De Lochemse Kunstfactor

Zaterdag 21 december was de opening van de Lochemse Kunstfactor in het oude gemeentehuis Lochem(markt 3). Wilma Heesen, wethouder met samenleving, onderwijs, jeugd, sport en cultuur in haar portefeuille , deed de opening. De Lochemse Kunstfactor heeft een uniek en interessant aanbod van kunst in de breedste zin van het woord. Een prachtige expositie van schilderijen, beeldhouwwerken, video-art, installatiekunst, muziek, vertelkunst en dans.

De Stichting Lochemse Kunstfactor is een uniek burgerinitiatief van 3 Lochemers: Jacqueline de la Rie, Sonja Brussen en Hans Drijsen.  Vanaf januari 2014 worden er naast exposities ook cursussen en workshops op vele terreinen gegeven. Markt 3,  het oude gemeentehuis, wat al lange tijd leegstond is nu omgetoverd in een gonzend en bruisend Kunstencentrum waar kunstenaars en burgers elkaar kunnen ontmoeten en Lochemers trots op kunnen zijn.

Wat kan een burgerinitiatief en een participerende overheid die elkaar weten te vinden toch mooie zaken opleveren!

Voor de kunstenaars,  de gemeente en het college van B&W en in het bijzonder de initiatiefnemers Jacqueline de la Rie, Sonja Brussen en Hans Drijsen: chapeau, chapeau, chapeau!

Hamp Harmsen

Lijsttrekker D66 Lochem