vrijdag 17 januari 2014

Presentatie Verkiezingsprogramma D66 Lochem

Afgelopen woensdag 15 januari 2014 presenteerde D66 Lochem haar verkiezingsprogramma. Het eerste gedrukte exemplaar werd uitgereikt aan Piet Looise uit Gorssel.  Looise kreeg uit handen van lijsttrekker Hamp Harmsen en nummer twee op de lijst, Tanja Pompe, het eerste gedrukte exemplaar.

Het programma van D66 wordt gekenmerkt door thema’s als naoberschap, ondernemerschap en vakmanschap. Naoberschap is het antwoord op de ontwikkeling van de participatiemaatschappij. Ondernemerschap wordt gevraagd voor de ontwikkeling van de lokale economie en met vakmanschap doelt de partij op professionalisering van het openbare bestuur.

Piet Looise is al jarenlang lid van D66 Lochem. Hij is in die jaren betrokken geweest bij vijf verkiezingsprogramma’s. Over het verkiezingsprogramma van 2014 was zijn eerste commentaar:

“D66 waardig!”.Als Gorsselnaar en oud-raadslid keek hij nadrukkelijk naar de aandacht voor het kernenbeleid en de kwaliteit van besturen. Hij is blij met de focus op naoberschap en het idee om waardepapieren op afspraak te bezorgen. ”Integriteit van bestuur staat bij D66 terecht hoog in het vaandel’” zo was zijn commentaar. Ook vindt hij de aandacht voor hetgeen de raadsfractie de afgelopen periode heeft bereikt zeer op zijn plaats.  De jeugd heeft de toekomst maar de ogen worden niet gesloten voor de demografische ontwikkelingen en -trends binnen onze gemeente. Looise noemt het een verkiezingsprogramma voor iedereen in de gemeente Lochem.

Het volledige verkiezingsprogramma is hier te vinden.