zaterdag 25 januari 2014

Jan Terlouw inspirerend bij D66 Diner

Donderdagavond 23 januari verzamelden zich zeker veertig D66’ers en hun gasten bij ‘t Langenbaergh in Laren voor een  diner met oud-partijleider Jan Terlouw. Het evenement, waar ook een veiling aan verbonden was, vormde de aftrap voor de verkiezingscampagne van D66 Lochem.

De avond begon met een korte toespraak van Jan Terlouw over de verantwoordelijkheid van de overheid. Hij benadrukte dat kandidaat raadsleden moedige mensen zijn. Openbare bestuurders dragen namelijk een grote verantwoordelijkheid, zo betoogde hij. Vervolgens schetste hij op indringende wijze de grote uitdagingen voor de bestuurders heden ten dage  Het gaat van wereldwijd tot lokaal om drie dingen: veiligheid, rechtvaardigheid en toekomstgerichtheid. Het beteugelen van wapengeweld, het terugdringen van de verschillen in welvaart en inzetten op een duurzame economie zijn de uitdagingen van deze tijd. ‘Politiek, neem je verantwoordelijkheid!’, zo was de boodschap van Jan Terlouw naar alle niveaus van het openbaar bestuur.

Nadat Piet Looise namens  D66 Lochem  Jan Terlouw bedankt had voor zijn zeer inspirerende woorden  kon de maaltijd geserveerd worden. Het diner werd gelardeerd met de veiling van een 15-tal kavels onder leiding van lijsttrekker Hamp Harmsen, die op vaardige wijze de hamer hanteerde. Met name de door Jan Terlouw ingebrachte boeken, die hij voor iedere koper persoonlijk signeerde, brachten ongekend hoge bedragen op. De schrijver was er zelf beduusd van. Maar ook schouwburgkaarten, prachtige jurken, een vaartocht, een overnachting en  een sessie paardencoaching, gingen  allemaal met veel verve onder de hamer en werden tegen mooie prijzen verkocht.

Tot slot kon campagneleider en initiator van de avond Mark Dalhuisen de balans opmaken. De avond bleek zeer succesvol en heeft een forse bijdrage voor de campagnekas opgeleverd. . Hij presenteerde vervolgens de campagneplannen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart. D66 Lochem kan terugkijken op een zeer geslaagde start.