zondag 9 februari 2014

Water, Weg en Spoor: Thema avond Infrastructuur en Leefomgeving

Thema avond Infrastructuur en Leefomgeving! In Almen, locatie ons huis. Er zal gesproken worden over de plannen van de Landelijke Overheid met betrekking tot het goederenvervoer in Oost Nederland over het spoor. Tevens is er aandacht voor de plannen voor High Port Eefde ( 2e sluis ) en eventuele boringen naar schaliegas / steenkoolgas in de gemeente Lochem. Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen valt er iets te kiezen! Er zijn duidelijke verschillen in de standpunten van de verschillende politieke partijen in de gemeente Lochem over deze zeer belangrijke onderwerpen, welke van grote invloed kunnen zijn op onze leefomgeving.

Henk Stormink van Dorpsraad Eefde zal vertellen over highport Eefde (tweede sluis).

Namens RONA, regionaal overlegorgaan dat ageert tegen de plannen van de Rijksoverheid om meer goederentreinen door onze fraaie Achterhoek te laten rijden , zal Henk Derks uitleggen  waarom dit zo’n slecht idee is voor onze leefomgeving.

Hamp Harmsen, lijsttrekker voor D66, zal de standpunten van de partij op deze onderwerpen presenteren en toelichten. De avond is vooral ook bedoeld om wensen van inwoners in onze gemeente te bespreken als het gaat om infrastructuur en woon- en leefomgeving. Daarom , wilt u meepraten over wat er beter kan in uw omgeving ? Wat kan er veranderd worden aan wegen, kruispunten, rotondes en bruggen?  Wij gaan graag met u in gesprek. Tot woensdag 12 februari.

Almen, locatie Ons Huis, aanvang 20:00 uur.