donderdag 13 februari 2014

Thema avond Economische kansen voor Lochem

Politieke thema avond “Economische kansen voor Lochem”, 26 Februari 2014, 20.00 – 21.30 hr., locatie: kerk te Gorssel.

“Werkgelegenheid is de  belangrijkste maatschappelijke en sociale voorziening”.   Vanuit die gedachte organiseert  D66 Lochem in samenwerking met de PvdA, CDA, VVD, Gemeentebelangen, Groen Links en Meedenken met Lochem, een verkiezingsavond over de economische kansen voor de gemeente Lochem. De bedoeling van deze avond is dat inwoners en bedrijfsleven aan het woord komen, de politici voeden en aan de tand voelen.

Dit gebeurt aan de hand van 66 stellingen. De stellingen zijn geen weergave van de standpunten van de Lochemse politieke partijen. Ze zijn bedoeld als discussiestuk om boven water te krijgen welke economische kansen inwoners en bedrijfsleven voor de gemeente zien.  Dit uiteindelijk  wel met de bedoeling dat de politieke partijen de resultaten van de avond de komende jaren vertalen in gemeentelijk beleid en er, daar waar nodig, ook daadwerkelijk geld voor vrij maken. Ter bevordering van de discussie zijn de stellingen hier en daar stevig aangezet, controversieel, politiek gevoelig, ongenuanceerd of (schijnbaar) onmogelijk.

Inwoners en bedrijfsleven worden gevraagd op de avond een of meerdere stellingen naar keuze in maximaal 1 minuut te verdedigen.  Elke lijsttrekker krijgt vervolgens  maximaal 1 minuut om hierop het standpunt van de partij te verwoorden. De avond wordt geleid door Bart van der Meij in het dagelijks leven ondernemer en bedrijfsadviseur. Om het voor de insprekers aantrekkelijk te maken is een prijs beschikbaar gesteld voor de inspreker die zijn  of haar stelling het beste verdedigt.  De jury wordt gevormd door de politici. De prijs bestaat uit een diner bon voor twee personen (uiteraard alleen geldig in een restaurant in de gemeente Lochem).

Aan de hand van een peiling wordt een top tien van stellingen samengesteld die behandeld zullen worden. De plenaire zitting is van 20.00 tot 21.30 uur (zaal open 19.30 uur voor koffie of thee). Na afloop is er een hapje en een drankje, verzorgd door café De Hoek.  Zie voor de stellingen http://d66lochem.shoutwiki.com of bel 0622558329. Aanmelden s.v.p.  op d66lochem@gmail.nl  of dit telefoonnummer met vermelding van max. 5 favoriete stellingen. Het adres van de kerk in Gorssel is Hoofdstraat 27, 7213 CN.

—————————————————————————————————————————-

Voor de redactie: Meer informatie bij Bart van der Meij (0650826060) of Marleen van der Meulen (0622558329)