zaterdag 22 februari 2014

Sport

De sportraad houdt op donderdag 6 maart een Politiek Sport Café. D66 is daarbij aanwezig!  Op de site van de sportraad hebben ze eveneens nagekeken wat de verschillende partijen over sport zeggen in hun verkiezingsprogramma’s en dit voor de inwoners van Lochem op een rij gezet.

D66 ziet alle inwoners, jong en oud, graag sporten. Sport draagt sterk bij aan de gezondheid, op alle leeftijden! Ook hiervoor geldt ‘jong geleerd is oud gedaan’. Sportverenigingen hebben een belangrijke functie als het gaat om sociale verbondenheid.

In de gemeente Lochem hebben we veel actieve sportverenigingen. D66 wil het lokale verenigingsleven ondersteunen en bevorderen, maar de overheid hoeft daar niet perse financier van te zijn. De gemeente kan ondersteunend samenwerken met verenigingen. Wij willen afhankelijkheid van verenigingen tegengaan en zelfstandigheid stimuleren. Er zijn geen sporten of verenigingen die onze voorkeur genieten. Jongeren verdienen wel extra aandacht. D66 wil dat zij volwaardig kunnen meedoen en kansen krijgen, zeker als het gaat om sport.

Onze speerpunten voor Sport:

• Stimuleren van voldoende sportveldjes voor jeugd in de buurt;
  • Lokaal verenigingsleven stimuleren en bevorderen;
  • Zorgen dat kwetsbare jongeren kunnen deelnemen aan sport.

Hamp Harmsen, Lijsttrekker D66 Lochem