zaterdag 1 maart 2014

Groene campagne

Met de benenwagen  op de fiets, met een Renault Twizy en enkele Segway’s . Dit zijn de transportmiddelen die D66 Lochem tijdens de campagne gebruikt om de daad bij het woord te voegen. In haar verkiezingsprogramma propagandeert D66 Lochem het terugdringen van vervuilende mobiliteit en stimuleren van groene mobiliteit. Tijdens het flyeren en gesprekken met de inwoners van de gemeente Lochem zullen deze “groene” transportmiddelen dan ook worden ingezet.

D66 wil niet alleen meer groene mobiliteit. Ze wil komende raadsperiode inzetten voor maximale veiligheid voor kwetsbare verkeersdeelnemers (fietsers en voetgangers). Dit betekent 30 km/u in de kernen, 60 km/u in het buitengebied en mogelijk maken van directe verbinding met openbaar vervoer (OV) tussen Lochem en Gorssel. Doorn in het oog van D66 is de slechte gen gevaarlijke ontsluiting van het station Lochem voor fietsers.

‘Er staan nu zelfs betonblokken op het brugfietspad. Fietsers, voetgangers, iedereen moet door een smalle doorgang. Het is wachten tot er een ongeluk gaat gebeuren” aldus Lijsttrekker Hamp Harmsen van D66 Lochem.

“We maken met ons groene campagne vervoer een statement. Groen vervoer kan veilig, prettig en nog leuk zijn ook!” Aldus de voorman van D66 Lochem. D66 landelijk maakt zich ook sterk voor groene mobiliteit.