dinsdag 4 maart 2014

Naoberschap

D66 Lochem organiseert op 12 maart a.s. in het kader van de campagne een slot bijeenkomst met als thema Naoberschap.

“In deze tijd willen mensen eigen keuzes maken, hun leven zelf inrichten en voor elkaar zorgen” zei Koning Willem Alexander in zijn troonrede tijdens Prinsjesdag in 2013. Wij onderschrijven de troonrede op dit punt. Wij D66’ers, vertrouwen op de kracht van onze inwoners.

En waarin komt dat beter tot uiting dan in onze lange traditie van ‘naoberschap’? In onze huidige samenleving is ‘participatie’ oftewel meedoen het motto. Daarom is het logisch bestaande initiatieven beter in te zetten en te gebruiken. Daar waar je vroeger voor een helpende hand even snel naar de buren liep, is dat nu minder vanzelfsprekend. Toch spreekt die onderlinge hulp ons nog steeds aan. Samen kunnen we meer als wij naar elkaar omzien, elkaar helpen en als dit nodig is voor elkaar zorgen. D66 Lochem omarmt ‘naoberschap’. Wij willen inhoud geven aan de betekenis van ‘naoberschap’. Dit willen we doen door netwerken tot stand te brengen, waar men elkaar wil helpen om aangenaam te wonen, te werken en te leven.

Op de thema bijeenkomst van 12 maart zullen verschillende sprekers vanuit hun specifieke expertise Naoberschap belichten en plaatsen in de huidige tijdsgeest en de toekomst. Tanja Abbas,  schrijfster van het boek Modern Naoberschap zal de avond “aan elkaar praten” en de verbinding zijn tussen gasten en sprekers.  Sprekers zijn onder andere Dinie Hiddink, Hamp Harmsen, Bart van der Meij, Michiel Scheffer en Gemeenteschrijver A.L. Snijders.

De bijeenkomst  zal plaatsvinden in de foyer van de Stadschouwburg te Lochem aan de Oosterwal te Lochem. Iedereen die D66 een warm hart toedraagt of het thema participatie en naoberschap omarmt is welkom. Er zijn beperkte plaatsen beschikbaar dus geef u tijdig op.  Opgeven kan via D66hampharmsen@icloud.com. Inloop vanaf 18.30. Start programma vanaf  19.00