vrijdag 28 maart 2014

D66, GB en CDA willen stabiel college gaan vormen

Gemeentebelangen, D66 en CDA streven samen een coalitie na. Gezamenlijk willen deze partijen een stabiel college vormen dat in staat zal zijn om de zware taak die rust op het gemeentebestuur van Lochem op een verantwoorde wijze uit te voeren.

Op basis van de verkiezingsuitslag heeft Gemeentebelangen, als grootste partij, het voortouw genomen om met alle vijf partijen het gesprek aan te gaan die in de gemeenteraad vertegenwoordigd zijn. Op basis van deze gesprekken is ervoor gekozen een coalitie te formeren die recht doet aan de keuze van de kiezers. D66 en GB kwamen als winnaars uit de verkiezingen, CDA toonde vormbehoud. De drie partijen hebben het vertrouwen uitgesproken om gezamenlijk het proces te doorlopen.

Mevrouw Helmi Huijbregts-Schiedon is bereid gevonden om als (in)formateur de gesprekken met de drie partijen te leiden. Mevrouw Huijbregts was van 1 oktober 2013 tot 9 januari 2014 waarnemend burgemeester van de gemeente Lochem.

Begin volgende week starten de inhoudelijke gesprekken onder leiding van de (in)formateur.