vrijdag 17 oktober 2014

Geen woorden maar daden!

Het college van Burgermeester en wethouders van Lochem presenteerde onlangs haar ambities in het collegeprogramma 2014-2018. Kernwoorden zijn zelfsturing, vertrouwen, vernieuwing, zelfredzaamheid en durf. Durf, oftewel lef in de volksmond. Hebben we inwoners met lef in de gemeente Lochem? Zijn er lefgozers of lefwijven? Ja! Afgelopen raadsvergadering presenteerde het college een voorstel om het oude gemeentehuis te verkopen. Hangende de verkoop mocht de Lochemse Kunstfactor als een soort anti-kraak tijdelijk huisvesten. En wat doen ze? Ze komen samen met anderen met een plan om het oude gemeentehuis te transformeren in een heus “stadhuus” Een stads equivalent voor dorpshuis. Hebben die gasten lef? Ja! Lef pur sang. Als D66 belonen we lef en durf. De stadhuusgroep krijgt tot januari de tijd om hun plan uit te werken en een goed voorstel te doen aan de raad. Ja we hebben dus inwoners met lef in de gemeente Lochem. En nu geen woorden maar daden!